FAQ

VEILIGHEID

Is de webwinkel voorzien van een keurmerk?

Ja, Kinderbedden-online.nl is aangesloten bij het Webshop Keurmerk. Dit is een onafhankelijk instituut dat controleert of alle aspecten van onze website technisch en juridisch correct zijn.

Hoe veilig zijn mijn gegevens?

Wij nemen de beveiliging van uw bestelling serieus. Daarom is het betaalscherm van deze webshop ook beveiligd met een SSL certificaat, let op “https://” vooraan het webadres en het hangslotje. Deze beveiligde verbinding is ook beschikbaar wanneer u gebruik maakt van mobiele apparaten zoals een smartphone of tablet. Omdat wij gebruik maken van veilige betaalsystemen hoeft u bij ons nooit gevoelige bank- of creditcard gegevens in te voeren. Dit doet u alleen in het venster van uw eigen bank of PayPal. Hierdoor kan er bij ons onmogelijk iets mis gaan met deze gegevens.

BESTELLEN

Hoe plaats ik een bestelling?

Plaats het product van uw keuze in de winkelwagen door op de “in winkelwagen” button te klikken. Klik vervolgens op “Ga door naar afrekenen” om te gaan betalen. Vul uw gegevens in en doorloop de stappen. Pas als u op de knop “Plaats bestelling” drukt is uw bestelling definitief.

Kan ik mijn bestelling af laten leveren op een ander adres?

Ja, dit is mogelijk. Tijdens het bestelproces kunt tijdens het invoeren van uw persoonlijke gegevens een ander afleveradres aan ons doorgeven. Wanneer u gekozen hebt voor een ander afleveradres wordt er een aparte pakbon meegestuurd naar het afleveradres. Hier staat geen prijs op vermeld. Op de pakbon wordt wel vermeld van wie de bestelling afkomstig is. De factuur zal naar uw eerst opgegeven adres worden verstuurd.

Kan ik mijn bestelling ook ophalen?

Dit is mogelijk. Uw bestelling kunt u ophalen op afspraak. U kunt bellen met 085-3010697 om deze afspraak te maken.

Ontvang ik een bericht wanneer ik een bestelling heb geplaatst?

U ontvangt direct een orderbevestiging. Indien u de order direct betaalt ontvangt u ook direct de factuur.
Bij aflevering van de bestelling ontvangt u een afleverbon, dit is tevens uw garantiebewijs.

Kan ik een bestelling wijzigen of annuleren?

Wanneer u de bestelling wilt wijzigen of annuleren adviseren wij u contact op te nemen met de klantenservice.

Kan ik een product bestellen die niet (meer) op jullie website staat?

Wanneer een artikel niet meer op voorraad is, kunt u het toch bestellen op nabestelling. Het artikel is gewoonlijk binnen 4 weken weer op voorraad en leverbaar. Zodra het artikel er dan weer is, wordt de levering door ons ingepland.

BETALEN

Welke betaalmogelijkheden bieden jullie aan?

U kunt betalen via iDeal, PayPal, overschrijving, PIN bij afhalen / bij levering en betaling onder rembours.

  • IDeal: Veilig betalen via internetbankieren via je eigen bank.
  • PayPal: Veilig betalen met uw PayPal account.
  • Overschrijving: U ontvangt een email met aanwijzingen om de betaling via overschrijving per bank of giro te voldoen.
  • Pinnen bij afhalen en/of levering: De chauffeurs hebben een mobiel pinapparaat bij zich. Er is niet altijd een pinapparaat aanwezig bij afhalen. Liever contant betalen indien u wilt afhalen.
  • Betalen onder rembours: Dit is hetzelfde als pinnen bij levering. U kunt bij aflevering aan de chauffeur betalen. Dit kan per pin of contant. Hier zijn geen extra kosten aan verbonden.

Producten die via PostNL of DPD verzonden kunnen worden, worden verzonden nadat we uw betaling hebben ontvangen. De betaling loopt via onze betalingsprovider Mollie. Zo kunnen wij u een 100% veilige betaling garanderen.

Wordt de bestelling bij iedere betaalmogelijkheid even snel geleverd?

Bestellingen betaald via iDeal, Pinnen, Cash en Paypal worden direct verwerkt. De levertijd is afhankelijk van het product, een indicatie staat altijd bij de productbeschrijving.Bestellingen betaald via overschrijving worden verwerkt nadat het geld op onze bankrekening is bijgeschreven. Een betaling via overschrijving is meestal 1 werkdag onderweg.

Zijn de getoonde prijzen inclusief BTW?

Ja, alle getoonde prijzen zijn inclusief 21 % BTW.

VERZENDEN

Wat zijn de verzendkosten van mijn bestelling?

Wij brengen verzendkosten in rekening voor alle bestellingen. Dit is afhankelijk van het totaalgewicht van uw bestelling. Een indicatie voor verzendkosten staan vermeld op de productpagina’s. De verzendkosten bedragen maximaal 65 euro voor Nederland en maximaal 85 voor Belgie en Duitsland.

Wat is de levertijd van mijn bestelling?

Over het algemeen worden bestellingen binnen 2 – 7 werkdagen geleverd, mits deze op voorraad zijn. Indien u een bestelling heeft geplaatst ontvangt u daarvan direct een bevestiging per mail. Afhankelijk van het volume en het gewicht van uw bestelling kan er eventueel contact met u worden opgenomen voor een bezorgafspraak. Dit zijn veelal uiterste doorlooptijden.

Mocht uw bestelling onverhoopt vertragen dan nemen we contact met u op. Als het u dan te lang duurt dan kunt u zonder moeite van uw bestelling afzien en krijgt u het betaalde bedrag teruggestort op uw rekening.

Hoe zie ik of een product op voorraad is?

De levertijd staat op de product pagina vermeld. Als het product niet op voorraad is dan zal het niet in de webshop staan. Mocht het artikel nou net op zijn en/of dubbel besteld zijn dan brengen wij u op de hoogte over het feit dat het iets langer gaat duren.

Wat gebeurt er als ik meer producten bestel met verschillende levertijden?

Wij wachten tot de bestelling compleet is, zodat wij deze in één keer aan u kunnen verzenden. Wilt u een product liever eerder ontvangen, plaats dan twee afzonderlijke bestellingen.

Wie levert mijn bestelling?

Alle leveringen worden uitgevoerd door bekende transporteurs zoals PostNL of DDP en onze eigen bezorgdienst. Op deze manier garanderen wij een veilig en degelijk transport dat zo snel mogelijk plaatsvindt.

Wat gebeurt er als ik niet thuis ben tijdens de bezorging?

Mocht u niet thuis zijn op het moment van aflevering dan zal geprobeerd worden om de bestelling bij uw buren af te leveren. Indien u niet wilt dat er eventueel bij uw buren wordt afgeleverd, dan dient u dit van te voren bij ons aan te geven tijdens de bezorgafspraak. Indien de bezorging niet slaagt, zal een nieuwe bezorgafspraak worden gemaakt.

Kan ik een bezorgafspraak maken?

Ja, nadat u een bestelling heeft gedaan zullen wij contact met u opnemen voor het maken van een bezorgafspraak. In overleg zal dan een geschikte datum en tijdstip worden gekozen voor de levering van uw bestelling.

RETOURNEREN

Kan ik mijn bestelling retourneren?

Ja, u kunt uw aankoop binnen veertien dagen na ontvangst aan ons retour sturen. In deze periode kunt u de bestelling ongebruikt, onbeschadigd en compleet terugsturen in -indien mogelijk- de originele verpakking. Het recht op restitutie vervalt na veertien werkdagen, waarna de garantieperiode in werking treedt.

Belangrijk: zendt geen producten retour zonder dit te melden. U kunt een retour aanvraag indienen middels ons contactformulier of via info@kinderbedden-online.nl

Zijn er kosten verbonden aan het retourneren?

Tenzij anders overeengekomen (bijvoorbeeld bij gebreken) zijn de kosten voor het retourneren (zgn. retourneerkosten) voor uw eigen rekening. De hoogte van de retour verzendkosten zijn afhankelijk van het pakket, neem vooraf contact met ons op als u vragen heeft hierover.

Hoe snel wordt mijn retour verwerkt?

Wanneer u een product retour stuurt ontvangt u een bevestiging wanneer deze ontvangen is en in behandeling genomen wordt. Uw geld wordt dan binnen twee weken teruggestort of u ontvangt een nieuw product. Om uw retour zo snel mogelijk te verwerken is het noodzakelijk dat u de aangegeven procedure volgt.

Mijn bestelling is niet compleet of beschadigd, wat te doen?

Neemt u contact op met de klantenservice dan proberen wij u verder te helpen. Dit kan via ons contactformulier op de website, via email: info@kinderbedden-online.nl of via telefoon: 085-3010697.

KLACHTEN

Hoe kan ik een klacht indienen?

Indien u klachten heeft, kunt u dit kenbaar maken door ons contactformulier in te vullen. Deze zullen wij na ontvangst binnen 14 dagen in behandeling nemen.

Wij streven ernaar haar klanten altijd tevreden te houden en zal daarom bij klachten snel naar een oplossing zoeken. Een klacht over een product, dienst of de service van de ondernemer kan eveneens worden ingediend via een klachtenformulier op de website van de Stichting Webshop Keurmerk www.keurmerk.info.
Indien de klacht niet in onderling overleg kan worden opgelost ontstaat een geschil dat vatbaar is voor de geschillenregeling. Geschillen tussen de consument en Beddentotaalshop.nl kunnen worden voorgelegd aan de Geschillencommissie Webshop Keurmerk via info@keurmerk.info.

Voor de voorwaarden van deze procedure, zie Artikel 15 uit de algemene voorwaarden.

PRIVACY

Wat gebeurt er met mijn gegevens?

Ook met de door u ingevoerde (prive) gegevens gaan wij integer om. Leest u onze privacy policy door voor alle details.

GARANTIE

Wat is de garantietermijn van de producten op Kinderbedden-online.nl

De garantietermijn bedraagt 1 jaar tenzij de fabrieksgarantie anders stelt.

LET OP: Lees de montagehandleiding goed door. Gebreken of schade door afwijken van deze handleiding tijdens montage valt buiten de garantie. Uiteraard vallen de normale gebruikerssporen en schade door oneigenlijk gebruik buiten de garantie. Neem bij een dergelijk geval contact op met onze klantenservice.